Over de Krom B.V.

"Kwaliteit is meedenken in de wensen van onze opdrachtgevers".

JOHAN DE KROM

MEDE-EIGENAAR DE KROM B.V.

Vanuit thuis opgegroeid in de bestrating. Johan heeft zich gespecialiseerd in bestrating, asfaltering, riolering en grondverzet. Hij zoekt constant naar innovatie en reduceert hiermee de milieu-belasting.

MARTIJN DE KROM

MEDE-EIGENAAR DE KROM B.V.

Opgegroeid in de grond- weg- en waterbouw. Martijn heeft zich gespecialiseerd in  processen, technologie en techniek. Hij waarborgt de efficiëntie, duurzaamheid en veiligheid binnen de Krom B.V.

JOHAN DE KROM

MEDE-EIGENAAR DE KROM B.V.

MARTIJN DE KROM

MEDE-EIGENAAR DE KROM B.V.

De fundering

De fundering

Het bedrijf is opgericht door Leo de Krom in (1997). De Krom B.V. is gevormd door service gericht te werken, afspraken na te komen, geen “nee” te verkopen en de klant centraal te stellen. Leo creëerde onbewust een gun-factor door zijn menselijke karakter en oprechtheid richting zijn opdrachtgevers. Hij zorgde ervoor dat hij alleen omringt was door de béste vakmensen en heeft zelf zijn mensen opgeleid om de kwaliteit van het project te waarborgen. De Krom B.V. is vanaf 2014 doorontwikkeld van een onderaannemer tot een duurzame hoofdaannemer.

De Krom B.V. groeit

De Krom B.V. groeit

Vanwege de groeiambities is de Krom B.V. terecht gekomen bij hun huidige panden in Etten-Leur en Eindhoven. De Krom B.V. was in 2014 al een “allround aannemer” met mooie onderhoudsbestekken. Dit bleek een mooie formule te zijn om de continuering van het bedrijf te waarborgen. Met 11 onderhoudsbestekken vandaag de dag, is de Krom B.V. een bedrijf van formaat geworden en een professioneel partner voor het onderhoud van verschillende gemeentes en het aanleggen van bedrijfsterreinen.

De tweede generatie

De tweede generatie

Johan en Martijn vinden het belangrijk om de visie van Leo de Krom (1997-2014) voort te zetten. “Dit heeft ons immers zo ver gebracht”. Zij maken nu de nodige stappen wat betreft digitalisering. Innovatie is een speerpunt in onze onderneming en is ook nodig om toonaangevend te blijven in deze branche. Ook is het noodzakelijk om service gericht te blijven richting onze opdrachtgevers. Met de komst van Johan en Martijn is de proces efficiëntie onder de loep genomen. Keer op keer worden er flinke verbeteringsslagen gemaakt. De Krom B.V. trekt erg veel lering uit samenwerkingen met externe bedrijven. Zo zijn we recent een eigen verkeersdienst en een rioolservice (met camera-inspectie bus) begonnen om nog dichter bij de opdrachtgever te kunnen staan met onze service en zo nog sneller te kunnen schakelen. 

Het onderscheidend vermogen

Het onderscheidend vermogen

“Wij zeggen wat we doen en doen wat we zeggen”.  We hebben goede vakmensen om ons heen en leiden onze eigen vakmensen op. Daarnaast zijn we graag anders dan andere bedrijven. “Ons doel is om de stratenmaker 2.0 te zijn en dit te blijven!”. Ieder personeelslid wordt vooraf gescreend. Onze branche is vrij klein en daardoor kennen we erg veel mensen via-via. Wij zoeken altijd mensen die direct of indirect aan ons netwerk zijn gelinkt. Onze mensen zijn ons visitekaartje. Ieder personeelslid krijgt een “de Krom opvoeding” en hoort representatief te zijn. Zij volgen jaarlijks onze E-learning in spelvorm. Hierin zitten alle punten verwerkt die wij belangrijk vinden en hoe men zich dienstbaar opstelt in de openbare ruimte.

Vanaf 2022 gaat “De wet kwaliteitsborging” een rol spelen binnen onze branche. Vanaf het moment dat dit bekend werd gemaakt hebben wij een doelstelling gemaakt om in 2021 al “wet kwaliteitsborging-proof” te opereren. Vanaf 1 Januari 2022 hoort ieder bouwbedrijf hieraan te voldoen. Vanaf dan moet ieder bouwbedrijf aan kunnen tonen dat het werkt volgens deze kwaliteitsstandaard. Zo horen wij inzichtelijk te hebben of onze werkzaamheden volgens de juiste kwaliteitsnormen zijn uitgevoerd. Daarnaast hebben wij een uitgebreid beheersysteem ontwikkeld waarin al onze projecten in een “Google Maps omgeving” inzichtelijk worden. De opdrachtgever krijgt een “kijkdoosfunctie” en kan de voortgang op dag niveau volgen. 

Wat verstaat de Krom b.v. onder kwaliteit?

WAT VERSTAAT DE KROM B.V. ONDER KWALITEIT?

Kwaliteit is tweeledig. Allereerst leveren wij het kwaliteitsproduct “straat”. Dat moet uiteraard goed zijn. Maar wat we ook heel belangrijk vinden is de weg ernaartoe. Naast een hoogwaardig eindproduct, kijken we naar het hele proces. Hoe gaan we om met de omgeving? Hoe helpen we de bewoners bijvoorbeeld met de containers? Kunnen we half-time gaan werken zodat een transportbedrijf geen last van ons heeft? We leveren hoge producties, werken in de weekenden en in ploegen etc. “Kwaliteit is meedenken in de wensen van onze opdrachtgevers”.

Wat verstaat de Krom B.V. onder service?

Wat verstaat de Krom B.V. onder service?

Als we zelf ergens klant zijn dan, willen we graag goed behandeld worden. Dit bieden we ook aan onze opdrachtgevers. “Uw probleem is onze uitdaging”. Van het eerste ontwerp tot aan de laatste details in de buitenruimte denken we proactief mee. We zijn graag van af het begin betrokken. Zo nemen we een adviserende rol aan wanneer onze opdrachtgever een keuze maakt. Bedrijven hebben vaak te maken met een logistiek proces. Waar komen de parkeervakken? Waar komen de elektrische laadpalen? In deze processen denken we mee. Als we deze processen verbeteren en we verkorten de doorloopsnelheid met 30 seconden voor een transportbedrijf, is dat ook service.

De beloftes van de Krom B.V.

De beloftes van de Krom B.V.

Aan de voorkant geven we een eerlijk advies over de opbouw van de constructie. We streven naar de laagste TCO (Total cost of ownership) voor onze opdrachtgevers. De investering moet op lange termijn voordeliger zijn dan op de korte termijn. Wij staan niet achter zaken die constructief slecht zijn. Sterker nog, hier beginnen wij niet aan. Hierin zijn we eerlijk en doortastend. Alleen het werk waar we ons eigen keurmerk op kunnen geven wordt uitgevoerd. De Krom B.V. is aangesloten bij kwaliteitskeurmerken zoals BRL, SEB etc. Deze keurmerken voeren onafhankelijk onderzoek uit bij calamiteiten zodat wij verplicht zijn om goed werk af te leveren. Al deze keurmerken kun je zien als een “Michelin ster” en de Krom B.V. is een bedrijf met meerdere sterren. 

De Krom B.V. is innovatief

De Krom B.V. is innovatief

We denken innovatief mee met zowel onze opdrachtgevers als met onze mensen. Zoals u misschien al weet zijn we al meerdere keren achter elkaar uitgeroepen tot “Ambassadeur Brabants besten” in ons vakgebied. We werken met half automatische bestratingsmachines en hebben uitvinden op de planning staan die onze branche op zijn grondvesten zal doen laten schudden.

Onze mensen genieten van het samenwerkingsverband tussen de Krom B.V. en Axis fysiotherapie. Heeft iemand bijvoorbeeld rugklachten? Dan wordt er gebruik gemaakt van de Axis 24 uur dienst. Binnen 24 uur wordt deze persoon geholpen bij klachten. Axis is exact gevestigd in ons werkgebied en is daarom de perfecte partner. Naast fysio kunnen onze mensen een personal training krijgen. Het beroep is nog steeds erg zwaar. Zelfs met de alle automatiseringen die we doorvoeren. Door de samenwerking met Axis krijgen we snel een rapportage van de werknemers die langs zijn geweest en passen daar de werkzaamheden op aan. Ons ziekteverzuim is daardoor enorm verlaagd. Wat we nog belangrijker vinden als mens, is dat onze mensen op een gezonde manier richting hun pensioen gaan. Dat is de reden waarom men graag bij de Krom B.V. werkt.

Interesse?

Neem vrijblijvend contact op